Boleh tarik nafas lega

Wednesday, October 02, 2024


Assalamualaikum wbt...
Fuhhh, terasa lega dan ringan jea bahu sekarang nie.. Alhamdulillah, segala program yang saya rancangkan pada tahun nie akhirnya terlaksana.. 

Tapi, natijahnya jurnal nie terabai selama sebulan... ahakkssss... Sori tau awak... Niat di hati memang nak bercerita macam-macam tapi bila sampai di rumah, badan jadi terus lembik dan memang tilam la selalu jadi mangsa... 

Sebelum tue, saya nak bagitau yang semalam adalah hari ulangtahun yang ke-22 tahun saya berkhidmat di sektor awam.. Jadi ada berbaki 18 tahun lagi untuk saya tiba di pelabuhan persaraan dan sebenarnya masih banyak benda lagi yang saya perlu pelajari, seiring dengan zaman yang semakin canggih dan moden...

Okey, saya nak ajak tengok video dalam youtube channel  Perpustakaan JBPM dan jika sudi, awak boleh subcribe dan like video saya nie... Tontonan video nie adalah program yang telah saya jalankan pada bulan Ogos dan bulan September yang lepas... 

Masih ingat cerita nie..? KERJA YANG MELAMBAK

Jadi, kesinambungan cerita lepas, saya berjaya buat program sempena bulan kemerdekaan yang diberi nama "PROGRAM MERDEKA@BOMBA TAHUN 2024" pada 22 Ogos 2024 dan akhir sekali saya berjaya buat program cuti sekolah yang diberi nama "PROGRAM CUTI SEKOLAH TAHUN 2024 ; PROGRAM JAWI DAN LITERASI MAKLUMAT" pada 19 September 2024. 

Oooo lupa nak cerita, sekarang saya telah mendapat bos yang baru bagi menggantikan arwah bos sebelum ini.. Kali nie saya mendapat bos lelaki tapi Alhamdulillah, dia merupakan bos yang baik yang bernama Encik Zulkeply dan senang bekerjasama dengan beliau.. Beliau mula bertugas di sini pada awal bulan Ogos yang lalu, jadi saya tak lagi menanggung kerja-kerja hakiki Penolong Pustakawan, dan kini saya kembali dengan tugasan hakiki saya yang asal.. Cumanya saya perlu mengejar kerja hakiki saya la sekarang bagi memenuhi kriteria SKU saya.. 

Okey, berbalik pada cerita program yang saya buat nie.. Untuk program kemerdekaan, saya cuma buat biasa-biasa jea tapi untuk program cuti sekolah, unit kami telah bekerjasama dengan Bahagian Gerakan Literasi Maklumat (BGLM) Perpustakaan Negara Malaysia.. Kebetulan pula, kalau awak nak tau, bulan September adalah merupakan bulan Semarak Tulisan Jawi.. Jadi bertepatan dengan program yang saya buat bulan September tue, kami dapat bekerjasama dengan Perpustakaan Negara Malaysia.. 

Jom kita tengok video nie.. 

PROGRAM MERDEKA@BOMBA TAHUN 2024


PROGRAM CUTI SEKOLAH TAHUN 2024 ; PROGRAM JAWI DAN LITERASI MAKLUMAT


Lepas habis saja program cuti sekolah, kami sibuk untuk persiapan Majlis Perhimpunan Bulanan Bulan September 2024 anjuran Bahagian Pengurusan, JBPM. Kebiasaan, bahagian-bahagian yang menganjurkan majlis perhimpunan bulanan mempunyai tema tersendiri. Jadi memandangkan Bahagian Pengurusan terdiri daripada kakitangan gunasama, kami memilih tema Malaysian Style. Bahagian nie mempunyai 4 cawangan utama dan unit kami nie terletak di bawah Cawangan Pentadbiran. Jadi tema untuk Cawangan Pentadbiran adalah Indian Style a.k.a. Bollywood Style. Masa niela kalut duk cari baju ala-ala Indian tapi versi muslimah punya.. Akhirnya inilah hasilnya... Sebenarnya unit saya nie ada mempunyai acara tersendiri untuk majlis nie. Ianya adalah acara penyampaian hadiah untuk para pemenang pertandingan anjuran library.. Video nya masih dalam draf jadi nanti saya akan kongsikan dengan awak yea.. 


MAJLIS PERHIMPUNAN BULANAN BULAN SEPTEMBER 2024 ANJURAN BAHAGIAN PENGURUSAN, JABATAN BOMBA DAN PENYELAMAT MALAYSIA


Inilah cerita saya untuk hari kedua bulan Oktober.. Insha Allah, nanti saya cerita lagi yea.. 

#shikinrazalidotcom #Malaysianblogger #bloggerTerengganu #bloggerSepang #mypersonaljournal

Post a Comment

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧